dissabte, 12 de juliol del 2008

He descobert la sopa d'ALL!


El cap de setmana passat, com ja us vaig explicar en el meu anterior post, vaig estar a Madrid per l'Orgull. El divendres vam anar a sopar a casa d'un amics. Havien muntat un sopar per a 12 persones a la seva terrasseta al centre de Madrid. Una delícia. L'Anna i jo vam ser les primeres d'arribar. Poca estona després va aparèixer l'AJO (de Maria José), una noia menuda, prima, amb els cabells molt negres i unes ulleres de iaia, recolzades sobre la punta del nas. Va seure en una de les tumbones de la terrassa, com feta pols. Algú li va oferir una cervesa però va dir que s'havia pres una pastilla i que no li convenia barrejar-la amb l'alcohol. Fumava (de tot) com un carreter i li pegava compulsivament a una ampolla d'aigua de Vichy que havia portat a la bossa. Cap a la meitat del sopar, va atrevir-se amb unes copetes de vi que li van sentar de meravella i l'AJO va entrar en el seu moment de gràcia. És una "micropoetisa" de renom i contractada per l'Esperanza Aguirre per alguns bolos de la comunitat.

Els seus micropoemes són un autèntic descobriment.

Yo sólo hablo de mi vida privada.
Esto supera la ficción, así que debe de ser la realidad.

En la actualidad
vendo agenda pequeña
para gente con pocos amigos.
Me estoy microforrando.
Siempre he sido una máquina
de hacer poco dinero.

Yo exagero mucho para disimularte,
pequeñez mía.

¿Y si corazón no fuera más
que el aumentativo
de la palabra coraza?

No me tires de la memoria
que yo vengo del punk
y la cresta la llevo
en la lengua.

Soy una mujer desnuda
con la maleta vacía
e ignoro, con la certeza de la intuición,
si fui hecha para llegar hasta hoy
o expresamente para olvidarlo.

Veo, veo.
Qué ves.
Mucho gusano y poca mariposa.
(También mucho miedo para tan poco peligro).

Te adoraré siempre
y me importas un pimiento.
Todavía no rima
pero rimará con el tiempo.


Mireu-vos els links i gaudiu!

Ajo, entrevista a El País
Ajo, entrevista a El Mundo
Ajo, colabora amb La Sexta
MySpace del seu espectacle

1 comentari:

Ana Ce Zeta ha dit...

y yo que pensaba que había enviado correctamente mi comentario de ayer... y va y no sale.
ay.
ay.
soy super fan de AJO.
la tengo pegada en mi nevera... bueno, a ella in person no, porque la postura le resultaría incómoda.