dimecres, 10 d’octubre del 2007

Curs de fotografia digital

Abans de res, mil disculpes per haver desaparegut del panorama bloquístic. Ja sé que no hauria de ser excusa (i més després dels post que he anat posant sobre la necessitat de canvi de feina o,almenys, de xip) però un projecte per Telefónica m’ha deixat exhausta i sense ganes de connectar l’ordinador en arribar a casa. En fi.

Com a part d’un procés de recuperació del propi temps lliure, m’he apuntat a un curs de fotografia digital al Centre Cívic Can Felipa al Poblenou (lluny de casa perquè m’he deixat arrossegar per l’Anna, que és del barri). El profe s’autodefineix com un Dr.House però en profe. A les classes és catxondo, una mica repetitiu, però sembla que sap de què parla. Ara bé, ha creat un espai a Internet per anar penjant les fotos que li enviem amb els seus comentaris, i aquí és IM-PLA-CA-BLE. Algunes de les perles que ha deixat anar són:

“Hem d’aprendre a saber quan NO hem de fer la foto”


"A la paperera, sense pietat”


“El punt de vista en picat, l’amputació de part del ca i un fons poc atractiu fan que sota el meu punt de vista sigui una foto completament fallida”


“Foto caòtica, sobreexposada on ni motiu, ni enquadrament ni composició aporten res positiu”


"El Photoshop poc o res pot fer per aquesta imatge”


“Imatge amb bones intencions però que fracassa”

I així amb gairebé totes les fotos! N’hi ha ben poques que es salvin de la crema!
El grup de classe també és per comentar: 6 o 7 “marujes”, l’Anna i jo. Tremendo. N’hi ha una, l’Àngels, que és d’aquestes dones de mitjana edat, emperifollada i perfumada amb Opium, parladora i extravertida, que una de dos: o envia el profe a prendre pel sac perquè li critica les seves “magnífiques” fotos, o acaba enrotllant-se amb ell.

Bé, ja us aniré explicant com evolucionem. De moment ja tenim deures per la setmana vinent: hem de fotografia una llauna de coca-cola. A veure què surt!

3 comentaris:

La Violeta ha dit...

Jo també havia estat uns dies fora d'internet, però ara, amb el flamant nou ordinador que xupa wifi d'algun veí, m'estic posant al dia. Molt bé per aprofitar el (poc) temps lliure! Jo tinc una mica (més) de cacau mental perquè em volia apuntar a un curs d'auxiliar de veterinari i ara que he demanat informació a més escoles que ho fan no sé per quina decidir-me, totes menys una inclouen pràctiques, que sembla lògic, però la una que no és la que més bon rotllo em dóna i fent el curs a distància em costa molts menys diners que els altres, i després puc continuar amb un de rehabilitació de fauna salvatge que em ve molt més de gust que els que ofereixen els altres llocs... Us foto el rotllo perquè suposo que necessito dir-ho en veu alta per comprovar si m'estic trastocant o vaig bé... Passo el cap de setmana a vilafranca preparant l'aterratge i ja he començat a preparar mercadillo. Ja us avisaré.

Anònim ha dit...

Ostres, els deures!
A veure si demà m'anime i faig alguna cosa, però no estic gens inspirada...

La Violeta ha dit...

Marta, això del cosí veterinari m'interessa, és que m'agradaria consultar amb algú si aquest curs que vull fer és útil o no. No sé si pots comentar-li i si a ell li sembla bé passar-me el telèfon o el mail... Mira que com sigui el veterinari on dúiem l'Indi...
Si sabeu d'algú que li interessi el meu portàtil mac, el venc baratet. Ja informaré de característiques.